2010. jan. 12.

Ananászvirág

Sokszor emlegettem már Bonnie Hunter nevét és honlapját, akitől rengeteget tanultam az évek folyamán. Ő volt az az ember, aki  a bennem rejlő maradékfelhasználási "ösztönt" :-) ötletekkel, leírásokkal felszínre hozta, kibontakoztatta.
A szabadon felhasználható mintáiból többet megvarrtam már (ezt, ezt és még ezt is), néhányat átdolgoztam és jónéhány kedvencemmé vált. Ilyen kedvenc többek között a "pineapple-blossom", azaz ananászvirág.



Három éve varrtam belőle egy takaróra való blokkot, amit a 2008-as régiós kiállításunkra varrtam készre. Nagy sikere lett, olyannyira, hogy a foltvarró körben is megtanítottam.
Tavaly egy babatakarót is készítettem a mintát egy kicsit továbbfejlesztve. A színeket csoportosítva varrtam. Fotóztam az elkészítés menetét, és a Picasa-albumomba magyarázatokkal ellátva felpakoltam.

Egy blokkhoz szükséges alapanyagok:
  • 5 db négyzet alapszínből, 11.5 x 11.5 cm (10 x 10 + varrásráhagyás) -  négynek rajzoljuk be az átlóját a visszáján!
  • csíkok vegyesen 6.5 cm széles (5 cm + varrásráhagyás)
    • első gerendasorhoz: 2 db 6.5 x 11.5 cm, 2 db 6.5 x 21.5 cm
    • második gerendasorhoz: 2 db 6.5 x 21.5 cm, 2 db 6.5 x 31,5 cm
Szabadon változtathatók a méretek, a négyzet nettó mérete (varrásráhagyás nélküli) kétszerese legyen a csík nettó méretének.

A blokkokat lehet csak úgy egyszerűen egymáshoz varrni, de lehet gerendákkal is elválasztani.
Bonnie oldalán a lap alján sok kész munkából csemegézhettek! :-)

Jó munkát!

2 megjegyzés:

Edina írta...

Nagyon tetszik a minta, én is meg fogom varrni. Köszi a részletes útmutatót! :)

kastanie írta...

Ildi, ez nagyon szuper leírás. Köszi!