2008. márc. 13.

Szegély

Mivel a széle egy kicsit hullámos lett, ezértkörültekintőbben kellett a pántot elkészíteni. 6 centi széles csíkokat vágtam, sarkukat 45 fokban levágtam, összevarrtam a végüknél. Félbevasaltam.


Itt van a kábé 7 és fél méter félbevasalt egyenespánt (mivel nincsenek ívek, nem szükséges a ferdepánt).

Ezután a takarót kiterítve megmértem a középvonalakon a szélességét, hosszúságát - nem a szélén, mert az csalt volna. Kiszámoltam a kerületet (695 centi!!), és a pántot leszabtam akkorára (+varrásráhagyás), és összetoldottam a két véget - figyelve, hogy ne legyen benne csavarodás.
Gombostűvel megjelöltem a negyedeket, és a megjelölt pontokat az oldalfelezőkhöz illesztettem. Rágombostűztem, a többi helyen is, és lehetett varrni. Elvileg a hátulját kézzel kellett vona szépen visszahajtva varrni, de azt a színéről az árokban rögzítettem. A visszáján kicsit jobban visszahúztam, és így elvileg megfogta a varrás - csak néhány helyen kellett javítani.
(nem tudom, hogy érthető voltam-e)
Már csak a kiállítási bújtató és a névcimke hiányzik.

Egy múlt hétről ittmaradt natúr nyuszika is elkerült új gazdijához. Az érzékeny búcsú előtt még megörökítettem....


(+ ing-gombfelvarrás, nadrág-stoppolás és egyéb nyalánkságok is elkészültek.)


2 megjegyzés:

Ibcsy írta...

Gyönyörű lett!!!

kastanie írta...

Szia Ildi, nagy érdeklődéssel olvastam a szegést, tanultam belőle.